בהזמנה מעל 299 ש"ח משלוח עד הבית חינם

מה מיוחד בפיטום הקטורת?

סגולת פיטום הקטורת נחשבת ייחודית ביותר וכל המתמיד בה זוכה לסגולות רבות. מה מיוחד בברכה? על כך בכתבה הבאה.

 

פיטום הקטורת - רבי מאיר בעל הנס
פיטום הקטורת – רבי מאיר בעל הנס

 

מה הייחודיות של התפילה?

בכל מקום בו אומרים מתוך כוונה טובה מעשה קטורת, לא תהיה מגיפה ולא יגרם נזק לאותו מקום.

מה המשמעות של קטרת?

ק- קדושה
ט- טהרה
ר- רחמים
ת- תקווה

מדובר על קטורת שהיו מקטירים בבית המקדש והייתה עוקדת את כל הכוחות הרעים וגורמת לביטול שלהם.
כאשר הכוחות הרעים היו מבחינים בעמוד העשן של הקטורת מתרומם ועולה, הם היו בורחים במהירות רבה ולא היו יכולים להתקרב עוד למשכן.

 

פיטום הקטורת - הבבא סאלי
פיטום הקטורת – הבבא סאלי

כיצד מקטירים קטורת?

בנוסח פיטום הקטורת ניתן למצוא 11 סימנים המסבירים כיצד מקטירים קטורת, כאשר סימנים שונים נאמרו על ידי הקדוש ברוך הוא למשה ונמסרו בעל פה מפה לאוזן. ישנם מספר רכיבים אשר מוסיפים לקטורת כגון צרי, ציפורן, חלבנה, לבונה, מור, קציעה, שיבולת נרד, כרכום, קשט, קילופה וקינמון.
יתרה מכך, באמצעות שימוש בקטורת אהרון עצר את המגיפה אשר הייתה יכולה לפגוע בבני ישראל כפי שנאמר: “ויעמוד אהרון בין החיים ובין המתים ותעצר המגפה…” למעשה, באמצעות שימוש בקטורת הוא עצר את מלאך המוות. בתקופה בה השתוללה מגיפה בעם, אהרון הכהן נכנס בהוראה של משה והקטיר על המזבח קטורת ורץ למחנה העם. כאשר הוא נכנס עם הקטורת, הבינו כולם כי רק כאשר עושים שימוש נכון בקטורת בהתאם להוראות של הקדוש ברוך הוא, הקטורת מביאה ברכה לעולם כולו ואפשרות למנוע מגיפה.

בשנים האחרונות בשל מקרי תמותת התינוקות בשנים האחרונות, תפילת פיטום הקטורת נחשבת לאחת התפילות החשובות ביותר. כל אדם אשר אומר את התפילה זוכה להינצל מפני מגיפות רבות מהגיהנום. לפי המקורות, אנשים המתמידים באמירה של התפילה, זוכים להינצל ממגיפות, דברים רעים וגיהנום. עוד נציין כי אמירת הברכה מאפשרת לאנשים ליהנות משני עולמות- הן העולם הזה והן העולם הבא וכך יסלקו מעליהם את הדינים וימצאו חן בעיני כל האנשים ולכן חשוב ביותר לומר את התפילה במדוייק.

הנה 5 עובדות מעניינות על תפילת פיטום הקטורת:

מתי נהוג לומר: נהוג לומר את התפילה בתחילת תפילות שחרית ומנחה. מדובר על קטעי הלכה תנאיים העוסקים בקטורת הסמים אשר היו מקטירים בבית המקדש.

יש להיזהר כאשר אומרים את התפילה: יש האומרים כי יש להיזהר בשעה בה אומרים את התפילה על מנת לא לשכוח אף סממן בסממנים של הקטורת. הזוהר הקדוש משבח את המעלות של אמירת פיטום הקטורת וכותב כי התפילה מסוגלת להציל חיי אדם רבים.

ישנם טעמים עיקריים: במסגרת אמירת פיטום הקטורת ניתן להבין בשני טעמים עיקריים: התפילה שקולה נגד הקטורת אשר היו מקטירים בבית המקדש מדי יום הן בבוקר והן בערב. נוסף על כך, יש לומר את התפילה על מנת שכל יהודי יזכה לומר דברי חכמים.

אין מחלוקת בין התנאים: מדובר על אחד הטקסטים מימי בית שני עליהם אין מחלוקת בין התנאים ולכן מדובר על תפילה המסמלת שלום.

סגולה לעושר: הרב חיים פלאג’י מציין בספרו ” כף החיים” כי האמירה של התפילה מהווה סגולה נפלאה לעושר- כל מי שיאמר את התפילה צפויה לו פרנסה רבה והוא צפוי לחיות חיי רווחה ללא צמצום.

 

פיטום הקטורת
פיטום הקטורת

 

תפילה מבטלת גזירות רעות
כל מי שקורא את התפילה צפוי להינצל מכישופים שונים שיש בעולם וגם התפילה מבטלת גזירות רעות.

אמירת התפילה מהווה סגולה לישועות

בכל תקופה אדם צריך לצפות לישועה והצלחה. הסגולה היא לומר את הפרשה וכך להתברך בישועה.

אמירת התפילה מהווה ביטחון בקדוש ברוך הוא

אמירת הקטורת מחזקת בלב של האדם את האמונה בקדוש ברוך הוא. האמירה של התפילה גורמת לאדם להתחזק ולהעשיר את האמונה שלו בקדוש ברוך הוא ולכן חשוב ביותר לומר את התפילה על מנת לזכות בתחושת בטחון.

השראת השכינה

תכלית עבודת הקטורת שהייתה על מזבח הזהב היא השראת השכינה. באמצעות ההכנה של הקטורת ניתן לעסוק בצורה ומצוות ללא פרסום אלא בצורה צנועה יותר באמצעות מתן בסתר- אף אחד לא ידע מכך אלא רק הקדוש ברוך הוא יהיה שותף לכך.

  • אנחנו במפעל זבורוב יודאיקה ומתנות נותנים לכם את האופציה ליהנות מ-נוי יפה לביתכם במגוון מיוחד של תפילת פיטום הקטורת במסגרות שונות ורבנים.

מעוניינים בפיטום הקטורת לבית? כנסו לראות את מגוון פיטום הקטורת שלנו >

פוסטים נוספים שיעניינו אותך גם
0
0
העגלה שלך
העגלה שלך ריקהחזור לחנות
חישוב משלוח

רכישה מעל 299 קבלו משלוח חינם!