בהזמנה מעל 299 ש"ח משלוח עד הבית חינם

למה חשוב לשים מזוזה בבית?

למזוזה יש תפקיד חשוב ביותר בהגנה על הבית- המזוזה מסייעת בשמירה על האנשים המתגוררים בבית מפני מחלות ודברים רעים אחרים. מדוע חשוב לשים מזוזה בבית- כל הפרטים בכתבה הבאה.

תפקיד חשוב בהגנה על הבית

למזוזה יש תפקיד משמעותי בהגנה על הבית. המזוזה שומרת על הדיירים המתגוררים בבית ומסייעת להם במניעת מחלות ודברים רעים אחרים. אחת לכמה שנים יש חשיבות רבה לבחון את המזוזה ולוודא כי הפסוקים או האותיות לא נפסלו.

האם חשוב לשים מזוזה בכל חדר בבית?

קיימת חשיבות רבה לשים מזוזה בכל החדרים בבית. המזוזה מהווה הגנה מפני דברים רעים אשר עתידים להתרחש וכתוצאה מכך מגנה על כל החדרים בבית. המזוזה שומרת עלינו גם בעת השהייה בבית וגם בעת היציאה מהבית. חשוב לבצע התקנת מזוזה בכל החדרים בבית, מלבד חדרי שירותים וחדרי אמבטיה. נוסף על כך, אין צורך להתקין מזוזה בפתחים של חללים קטנים ויש להתקין מזוזה בפתחים ללא דלת.

במידה ורכשתם רק מזוזה אחת, הרי אפשר לקבוע את המזוזה בפתח הבית הראשי, טרם התקנת שאר המזוזות. עם זאת, יש חשיבות עליונה לברך בנפרד על המזוזה הנ”ל ועל המזוזות אשר יותקנו לאחר מכן. כדאי לזכור כי כאשר מתקינים מספר מזוזות באותו הזמן אפשר לברך פעם אחת, אבל נציין כי כל קביעת מזוזה מחייבת ברכה משלה.

מהי מזוזה לא תקינה?

מזוזה לא תקינה היא מזוזה אשר עשויה להביא למחלות, לגרום לריבים וצרות אחרות. על מנת להבטיח הצלחה בעת השהייה בבית חשוב לבחון את התקינות של המזוזה.

מהי המצווה של המזוזה בתורה?

יש מצוה מן התורה לקבוע מזוזה על הפתחים. במספר פרשיות בתורה ” שמע ישראל” וכן בפרשת “והיה אם שמוע” נאמר: “וּכְתַבְתָּם עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשְׁעָרֶיךָ”. מצוות המזוזה היא לכתוב את הפרשיות הנ”ל ולקבוע אותן על גבי המזוזות.

הפרטים וההלכות של המצווה נמסרו למשה רבינו. המצווה מהווה תזכורת לבני האדם, בכל פעם שהם יוצאים ונכנסים מהבית להיזכר באמונה באלוהים ובאהבה שלו וזה יגרום להם לא לעסוק בבעיות המתרחשות בעולם אלא ללכת בדרך התורה והמצוות.

מהי הסגולה של המזוזה?

מזוזה אשר קבועה בפתח הבית שומרת על בני הבית, גם בשעה בהם הם שוהים מחוץ לבית. אנשים אשר מקפידים לקיים את מצוות קביעת מזוזה זוכים לאריכות ימים. אי קיום המצווה עשויה להוביל למות בגיל צעיר.

מה כולל תהליך ייצור ובדיקת המזוזה?

הליך ייצור וכתיבה של מזוזה כולל דינים והלכות רבים. במידה ואין ייצור של מזוזה לפי ההלכה, הרי המזוזה עשויה להיות פסולה. קביעת מזוזה פסולה אינה מאפשרת את קיום המצווה, ולכן חשוב ביותר לקיים את המצווה כמו שצריך. ישנם מספר דברים העשויים להוביל לפסילה של המזוזה:

נכונות כתב

שלמות אותיות

שימו לב, את הדברים הנ”ל ניתן לבדוק אצל בודק ומגיה מוסמך. במסגרת ביצוע הבדיקה חשוב ביותר לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום- אנשי מקצוע שאינם מקלים ראש אלא מסתמכים על הידע שלהם. טרם הרכישה חשוב ביותר לוודא כי הרכישה נעשית בבית חב”ד רשום ומוכר.

רגע לפני רכישת מזוזה, מה חשוב לדעת?

רגע לפני רכישת מזוזה, ישנם מספר דברים חשובים אשר כדאי להביא בחשבון. ישנן לא מעט מזוזות אשר נפסלות כתוצאה מהמחיר הזול. הנה מספר פרמטרים חשובים שיש לשים לב אליהם:

מוכר נאמן: בעת רכישת מזוזה לבית חשוב ביותר לשים לב כי מדובר במוכר נאמן, כזה אשר יודע מי אחראי על ייצור המזוזה ומי כתב את הפרשיות.

מחיר שאינו זול יתר על המידה: זאת ועוד, חשוב ביותר לוודא כי המחיר אינו זול יתר על המידה.

מתי יש לברך על מזוזה מחדש?

יש מצבים בהם הותקנה מזוזה ולאחר כמה זמן מתברר כי ישנם ליקויים שונים אשר נעשו במסגרת ההתקנה כמו למשל סדר לא נכון של התקנה וברכות. במקרה מסוג זה יש לדאוג להסיר את המזוזה ולבצע התקנה מחדש ולברך פעם נוספת.

יחד עם זאת, במידה ונמצאו ליקויים במזוזה כמו טעויות בכתב הניתנות לתיקון אשר אפשרי לבצע באותם יום, יש אפשרות להחזיר את המזוזה למקומה ואין צורך לברך מחדש על קביעת המזוזה. יחד עם זאת, כאשר התיקון נעשה יום לאחר התקנת מזוזה יש צורך לברך מחדש.

מזוזה

פוסטים נוספים שיעניינו אותך גם
0
0
העגלה שלך
העגלה שלך ריקהחזור לחנות
חישוב משלוח

רכישה מעל 299 קבלו משלוח חינם!