בהזמנה מעל 299 ש"ח משלוח עד הבית חינם

למה כדאי לשים ברכת הבית בכניסה לבית?

ברכת הבית היא ברכה פופולרית בעולם היהודי. הברכה משמשת כקמע לתלייה בכניסה של בתים רבים של יהודים מכל הזרמים. המחבר המקורי של הברכה אינו ידוע. למה כדאי לשים את ברכת הבית בכניסה לבית- כל הפרטים בכתבה הבאה.

מתי כדאי לחנוך את הדירה החדשה?

בשעה טובה עברתם דירה ואתם רוצים לשים את ברכת הבית בכניסה לבית ? את ברכת הבית שמים לצורך מזל, שפע ופרנסה. במידה וקיימת התלבטות לגבי יום המעבר, נציין כי כדאי לתזמן את המעבר לימים בהם הקדוש ברוך הוא מרעיף חסדים רבים ומזל. ההמלצה היא לעבור לקבוע את יום המעבר לימים, שלישי, ראשון, חמישי או שישי, כאשר עדיפות אחרונה תהיה בימים שני ורביעי.

 

ברכת אשר יצר במסגרת
ברכת אשר יצר במסגרת

 

מה חשוב להקפיד בעת הכניסה לבית החדש?

בעת כניסה לבית חדש חשוב ביותר להקפיד על סדר הדברים הבאים:

כניסה ברגל ימין: לבית החדש חשוב ביותר להיכנס ברגל ימין כאות למזל וסימן טוב.

ברכת הבית: חשוב ביותר להגיע מצוידים בברכת הבית.

מאכלים מיוחדים: כדאי להיכנס עם מאכלים מיוחדים לבית כמו למשל מלח או מים. יש כאלה אשר נוהגים להיכנס גם מאכלים אחרים כמו דבש או חמאה.

ספרי קודש: ניתן להביא לבית חדש מספר ספרי קודש ובין היתר סידור, חומש, תהילים.

קופת צדקה: זאת ועוד, כדאי להביא לבית גם קופת צדקה על מנת להפוך את הבית לבית של מצווה.

מה התפקיד של ברכת הבית?

ברכת הבית תהיה בחלל המגורים המשותף ותפקידה הוא לשמור, להגן ולהוות תזכורת שבני הבית אוהבים ומרגישים בטוחים בבית. ברכת הבית היא כמו חוזה בין הבית לבין האנשים המתגוררים בו- בדומה לגוף פיזי, כך גם הבית מכיל אותנו, את הצער, השמחות שלנו ואת הכאבים והחלומות- התפקיד שלנו הוא לאפשר מקום בטוח ומכיל. תפקידו של הבית הוא לאפשר לנו להרגיש בטוחים ולתמוך בנו ולכן יש חשיבות רבה בבחירה של ברכת הבית.

לפי הספר סגולות ישראל נכתב כי ברכת הבית היא סגולה להינצל מפני מגיפה- עיון בקובץ אור ישראל מראה כי מי שאינו רוצה שתבוא עליו מגיפה צריך לתלות את ברכת הבית.

 

ברכת העסק במסגרת
ברכת העסק במסגרת

 

מהי הברכה המקובלת בברכת הבית?

במסגרת הברכה כדאי לברך שהחיינו. במידה והבית נרכש באמצעות משכנתא, הרי קיים ספק מבחינת ההלכה האם יש צורך בברכה. על מנת להיחלץ מהספק, מגישים בחנוכת בית פרי עונתי או אפשר ללבוש לחנוכת הבית בגד חדש. האיחול המתאים ביותר הוא יישוב טוב או משנה מקום- משנה מזל לטובה ולברכה.

איך נדע באיזה ברכה לבחור?

היום ניתן למצוא נוסחים שונים לברכת הבית ונשאלת השאלה כיצד נדע כיצד לבחור את הברכה המתאימה ביותר. על מנת לענות על השאלה, כדאי לעצום עיניים ולדמיין שאתם נדרשים לברך מישהו יקר לכם- מה תאמרו לו? כיצד תברכו אותו? לאחר מכן, חשוב ביותר לחשוב על הסגנון של ברכת הבית- האם ברצונכם לבחור ברכה המדגישה פוטנציאל שלילי כמו למשל בזה השער לא יבוא צער או בזאת הדלת לא תבוא בהלת.

לעומת זאת, ניתן לעשות שימוש במילים המדגישות את הפן החיובי ולשים את הדגש על איכות ודברים חשובים שאתם רוצים שיהיו בבית שלכם ולא על דברים שאתם מפחדים שיקרו במסגרת השהייה בבית. כדאי לבחור את הברכה המתאימה ביותר לכניסה לבית חדש על מנת שתכנסו לבית החדש בתחושה טובה ותרגישו בו הכי טוב בעולם.

מתי עורכים את טקס חנוכת הבית ומברכים ?

את טקס חנוכת הבית יש לערוך לאחר כניסה לבית חדש. נהוג לערוך את חנוכת הבית על מנת לומר תודה לקדוש ברוך הוא במטרה להבטיח חיים טובים ככל הניתן. במסגרת חנוכת הבית קובעים מזוזות בפתחים בבית וכן עורכים סעודה חגיגית תוך שילוב דברי תורה, פסוקי תהילים, ההמלצה היא לומר מזמור שיר חנוכת בית וכן מזמור לתודה, וכן אומרים דברי שבח.

 

ברכת הבית עם ברכות
ברכת הבית עם ברכות

מה עוד עושים בחנוכת הבית?

מלבד ברכת הבית ודברים נוספים אשר אפשר להביא לבית החדש יש עוד דבר נוסף המיועד להביא ברכה בעת כניסה לבית החדש.

ניתן להזמין לבית החדש ילדים וילדות לומר פסוקים ודברי תורה בבית החדש- מלבד ברכת הבית מדובר על סגולה נוספת המיועדת להביא אור לבית החדש ולהשרות בו בטחון, שמירה והצלחה.

מעוניינים בברכה לבית? כנסו לראות את מגוון הברכות שלנו >

פוסטים נוספים שיעניינו אותך גם
0
0
העגלה שלך
העגלה שלך ריקהחזור לחנות
חישוב משלוח

רכישה מעל 299 קבלו משלוח חינם!