בהזמנה מעל 299 ש"ח משלוח עד הבית חינם

מה המשמעות של חמסה בבית?

חמסה נחשבת לאחד הסמלים המובהקים ביותר ביהדות. על פי האמונה היהודית תליית חמסה בבית משמעותה סגולה וברכה- על משמעות של חמסה בבית- בכתבה הבאה.

מה מקור המילה חמסה?

חמסה היא מילה בעברית ופירושה חמש. חמסה- כף יד חמש אצבעות בה ישרות נתפסת בעיני רבים כשומרת על הבית והדיירים מפני רוחות רעות. חמש נחשב למספר מזל מהווה מספר מזל קבוע לכולם ללא קשר לתאריך הולדת של אנשים. המספר חמש מעניק הגנה ושמירה מפני אנרגיות שליליות. מכאן, חשוב ביותר לשים חמסה בבית ולתלות את המספר 5 בבית וכך יהיה ניתן לקבל אפקט חזק.
אנשים אשר שמם ותאריך הלידה שלהם יוצרים ביחד את הספרה 55 הם אנשים ברי מזל ויש להם תקשורת בונה. אנשים אשר יש להם את הצירוף הנ”ל אינם חולים וגם במידה והם יחלו הם ינצלו במהירות רבה ואף מחלה לא תדבק בהם. ניתן לראות ידוענים רבים מוסיפים ללוחיות הרישוי שלהם את המספר 5 למטרת מזל נגד תאונות דרכים וכמובן בבית.

 

ברכת הבית + רבי מאיר בעל הנס
ברכת הבית + רבי מאיר בעל הנס

 

אחד הסמלים המשותפים בין האסלאם לבין היהדות

בכל הדתות קיימים סימנים מיסטיים אשר מטרתם ליצור תחושה של ביטחון ושליטה. בתקופות שונות בחיים הטרידו את האדם מחשבות רבות תופעות מסתוריות עד תחושות אימה, כך רבים האמינו באמת ובתמים כי אותם אירועים נגרמים על ידי כוחות טובים או רעים ויש אפשרות לעכב אותם באמצעות מציאת כוח נגדי אשר ימנע מהם לפעול.
חמסה נחשבת לאחד הסמלים המשותפים ליהדות והאסלאם. ניתן להבחין בין חמסה יהודית אשר האצבעות פונות מעלה מסמלות את הזיקה לברכה של משה רבנו בעת הפנייה לבורא בהשוואה לחמסה המוסלמית אשר האצבעות שלה פונות מטה במטרה לפנות לכוחות השאול על מנת להביא מזל טוב. החמסה מופיעה לרוב במבנה סימטרי במסגרתו הבוהן והזרת זהות ומקבילות.

 

חמסה וברכת הצדיק רבי יצחק כדורי
חמסה וברכת הצדיק רבי יצחק כדורי

 

החמסה קושרת בין שני איברי גוף

החמסה קושרת בין שני איברי גוף – העין וכף היד. החמסה כוללת את העין ממנה היא מגינה והקישור בין שני האיברים הוא קישור סימבולי- היד מהווה את הכוח ואילו העין מהווה את המחשבה הרעה או הטובה ומסמלת את ראי הנפש. אותו קישור דומה למימושים לשוניים שונים הן בדימויים, צירופי לשון ויצירת שורשים כגון יד ימינו, יד חזקה וזרוע נטויה.

מה החמסה מייצגת לפי המסורת היהודית?

אותן אמונות נתפסו בדתות בתור ביטוי למצוקות של האדם. באותם ימים בהעדר פתרון הגיוני בסביבה, ההתמודדות עם מאורעות שונים הייתה פנייה לרוח. אחד הפחדים האנושיים נוצר סביב עין הרע. לפי לשון המקרא, עין הרע מציין כי אנשים בעלי נפש רעה רואים בעין רעה את כל מה שחסר אצלם. אנשים רבים מאמינים כי בשל קנאה, אחרים יכולים להטיל בהם עין רעה העשויה להשפיע על החיים שלהם.
לפי המסורת היהודית חמסה מסמלת את האות החמישית ה המהווה סימן לקדוש ברוך הוא וכן מייצגת את עלי התאנה משבעת המינים. לפי דבריו של רבי יצחק בגמרא אין ברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין, כלומר ניתן להבחין בין חמסה לבין צורת העין שמופיעה עליה- בדיוק כפי שיש עין רעה יש גם עין טובה הנחשבת אוהדת. עוד נטען כי מקורות החמסה מצויים בכף ידה של מרים, אחותם של משה ואהרון. המשמעות הרעיונות של החמסה היא בטחה ושמירה- נפש האדם מלאה בפחדים וחששות- חלקם מודעים אחרים אינם מודעים ונצברים במהלך החיים- חמסה מהווה קמע עתיק המגן מפני עין הרע ומביא סגולה לאושר.

 

חמסה ברכת הבית באנגלית
חמסה ברכת הבית באנגלית

למה נהוג לתלות חמסה בבית?

נהוג לתלות חמסה בבית כמקור לאושר, פרנסה וחיים טובים. את החמסה נהוג לתלות בפתח של הבית על מנת ליהנות מברכה לאורך זמן רב. בעת רכישת חמסה חשוב ביותר להקפיד על הדברים הבאים:
בחירה בחומרים איכותיים: במסגרת רכישת חמסה לבית חשוב ביותר להקפיד ולבחור חמסה איכותית ביותר אשר תחזיק מעמד לתקופה ארוכה. במידה ומדובר על חמסה המצויה בפתח הבית, הרי על החמסה להיות עשויה מחומר איכותי עמיד במים במקרה של גשם או שמש חזקה.
עמידות ללחות או נוזלים: לעומת זאת, אם מדובר על חמסה במטבח, הרי כדאי לבחור חמסה עמידה ללחות או נוזלים.
שילוב של סמלים מביאי מזל: נוסף על כך, נהוג לרכוש חמסה הכוללת שילוב של סמלים מביאי מזל כמו למשל דגים, מגן דוד או עין הרע.

מעוניינים בחמסה לבית? כנסו לראות את מגוון החמסות שלנו >

פוסטים נוספים שיעניינו אותך גם
0
0
העגלה שלך
העגלה שלך ריקהחזור לחנות
חישוב משלוח

רכישה מעל 299 קבלו משלוח חינם!