בהזמנה מעל 299 ש"ח משלוח עד הבית חינם

מה מיוחד בפמוטים והדלקת נרות?

ניתן לראותם בשבתות – הכוונה לפמוטים המהווים חלק נכבד בחיינו ומשמשים בתור גופי תאורה. כל המידע החשוב ביותר אודות ייחודם של הפמוטים- בכתבה לפניכם.

ראשית כל, מהם פמוטים?

פמוטים נחשבים לאחד מסמלי היהדות הם מעמד לנר אחד או יותר ומשמשים בתור גוף תאורה, הן לצורך טקסיים דתיים והן לצרכי קישוט. השימוש בהם בתור אמצעי תאורה נועד ליצור אווירה נעימה וייחודית בבית.

מה תפקידם של הפמוטים ביהדות?

פמוטים ביהדות מהווים חלק בלתי נפרד מתשמישי קדושה ונכללים כחלק ממוצרי יודאיקה המיועדים להדלקת נרות שבת. יתרה מזאת, גם המנורה בעלת שמונה הקנים נחשבת לפמוט ייחודי המהווה את סמלי ישראל. מאז ומעולם פמוטים נחשבו לאביזר דקורטיבי בחללים שונים.

אילו סוגים פמוטים קיימים?

ניתן למנות מספר סוגים של פמוטים המיועדים לשימושים שונים ובהתאם לחומר ממנו הם עשויים:

חומר: פמוטים צריכים להיות עמידים בפני חום, אינם מתקלפים. החומרים הפופולריים לייצור פמוטים הם קרמיקה, קריסטל וכן זהב או כסף.

מספר קנים: ניתן לראות זוג פמוטים או פמוט בודד.

מיקום: ניתן לראות פמוטים המוצבים על הרצפה- יהיה מדובר על פמוטים גבוהים בעלי בסיס רחב. נוסף על זאת, ניתן להבחין בפמוטי תלייה המחוברים לקיר באמצעות ברגים. נוסף על כך, ניתן להבחין בפמוטי שולחן המוצבים על השולחן.

היכן ניתן לראות פמוטים?

ניתן להבחין בפמוטים לא רק בליל שבת אלא גם במסעדות, אולמות אירועים ובתי מלון. נוסף על כך, בבתי מלון ניתן לראות את החדרים מקושטים בנרות. במטרה להניח את הנרות בצורה מרשימה,יש לרכוש פמוטים ולשדרג את מראה החדרים.

איך תבחרו את הפמוטים האיכותיים ביותר?

רכישת פמוטים אינה עניין של מה בכך ורצוי לברר כמה שיותר פרטים על החנויות המציעות פמוטים למכירה. חשוב ביותר לברר כמה שיותר פרטים על הפמוטים כפי שציינו קודם לכן כמו חומר ומיקום במטרה לרכוש את הפמוטים האיכותיים ביותר. היום ישנן חנויות רבות המציעות פמוטים לרכישה וישנן מספר גישות אשר יסייעו לכם בבחירת פמוטים:

פופולריות: ניתן לגשת לחנות המציעה פמוטים למכירה ולבקש מהמוכר להראות לכם את הפמוטים הפופולריים ביותר.

התייעצות: ניתן להתייעץ עם המוכר בחנות או עם אנשים קרובים שאתם סומכים על חוות הדעת שלהם. היוועצות עם אנשים אשר רכשו פמוטים לבית יכולה לחסוך לכם לא מעט עוגמת נפש כי היום יש פמוטים מעוצבים וניתן להתרשם מהם בחנויות השונות.

מה הייחוד של הדלקת נרות?

אחד המאפיינים המרכזיים ביהדות הוא הדלקת נרות סמוך לכניסת שבת. מספר הנרות שנשים מדליקות בבית שלהן בהתאם לנשים המתגוררות בית או ברמת הקרבה למסורת. המספר הנמוך ביותר עומד על שני נרות- נגד זכור ושמור את יום השבת לקדשו. בעבר הדלקת נרות הייתה פרקטית- נרות היוו אמצעי תאורה יחידים ובזכותם היה ניתן ליהנות מבית מואר אשר מנע תאונות רבות בבית כמו צלחות נשברות או רוטב שנשפך כתוצאה מכך שאין תאורה בבית ואי אפשר לראות שום דבר והדרך היחידה היא ללכת בחושך.

הדלקת נרות מעניקה לבית תחושה של חמימות ונעימה יותר. הדלקת נרות אינה שייכת אך ורק לנשים דתיות וניתן לראות גם נשים חילוניות נוהגות להדליק נרות וגם להתהדר בזוג פמוטים יפים. את הנרות מניחים בפמוטים לאחר ההדלקה ניתן להניח את הפמוטים של הארון או על מדפי עץ. הדלקת נרות היא מצווה המוטלת על כל היושבים בבית, אבל חכמים נתנו עדיפות לקיום המצווה על ידי נשים, זאת כי עיקר הפעולה יוצרת אווירה של שלווה וקדושה בבית. כל מי שמדליק נרות יכול לדווח על האווירה הייחודית המזכירה מעבר של ביקורת הגבולות- ברגע שחוצים את ביקורת הגבולות ניתן להרגיש אווירה שונה וייחודית, אווירה רגועה ושלווה.

כל הבלגן שחווים במסגרת השבוע נעצר וניתן ליהנות מזמן קסום רגע לפני כניסת השבת. במסגרת הדלקת נרות נהוג לכסות את העינים על מנת למנוע תסביך הלכתי סביב הדלקת הנרות. אין ספק כי הפעולה של כיסוי העיניים מאפשרת להתנתק מכל השבוע שעבר ולהתרכז בפעולה עצמה ולקבל את השבת בצורה נוחה ללא מחשבות טורדניות- יש אפשרות להתרכז בדברים החשובים באמת- מדובר על מדיטציה פנימית אשר מתרחשת במסגרת פעולת הדלקת הנרות.

פמוטים

פוסטים נוספים שיעניינו אותך גם
0
0
העגלה שלך
העגלה שלך ריקהחזור לחנות
חישוב משלוח

רכישה מעל 299 קבלו משלוח חינם!